Do zadań Działu Obsługi Informatycznej i Wdrożeń należy w szczególności:
Zespół wdrożeń i administratorów aplikacji:
- administrowanie bazami danych przeznaczonymi dla ŁOG wraz z koordynacją przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi ŁOG,
- egzekwowanie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego administrowanego oprogramowania aplikacyjnego,
- zarządzanie aplikacjami, nadawanie uprawnień użytkownikom i przydzielanie uprawnień do wykorzystywania poszczególnych funkcji administrowanego oprogramowania,
- nadzór nad tworzeniem zleconych aplikacji,
- wdrażanie nowych oprogramowań aplikacyjnych,
- współdziałanie z innymi działami ŁOG w zakresie wykorzystywania oprogramowania aplikacyjnego,
- prowadzenie szkoleń dla pracowników ŁOG w zakresie obsługi oprogramowania aplikacyjnego,
- organizowanie szkoleń dla pracowników ŁOG w zakresie wdrażanych technologii,
- nadzorowanie wdrażanych technologii,
- nadzór formalny i merytoryczny nad przetwarzaniem baz danych,
- współpraca z działami: Organizacji, Kadr i Strategii oraz Obsługi Administracyjnej i Zamówień Publicznych w opracowywaniu wymagań do specyfikacji zamówień publicznych w zakresie systemów informatycznych,
- współpraca z działem Finansowo-Księgowych w prowadzeniu ewidencji sprzętu komputerowego i powielającego,
- uczestnictwo w przygotowywaniu wymagań do specyfikacji zamówień publicznych oraz umów w zakresie planowanych do realizacji projektów inwestycyjnych,
- opracowywanie i realizacja projektu planu finansowego ŁOG w zakresie zadań realizowanych przez dział;
Zespół administratorów systemowych:
- zapewnianie eksploatacji systemów w komórkach organizacyjnych ŁOG,
- zapewnianie ochrony, poufności oraz niezawodności działania systemów, wykonywanie kopii bezpieczeństwa,
- egzekwowanie i nadzorowanie obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej oprogramowania systemowego i narzędziowego, sprzętu sieciowego i serwerów oraz przyłączonego do sieci sprzętu informatycznego,
- administrowanie sieciami komputerowymi, serwerami oraz sieciowymi systemami operacyjnymi, nadawanie uprawnień użytkownikom, zarządzanie systemem sieciowym oraz stacjami roboczymi sieci komputerowej,
- planowanie potrzeb oraz zakupów oprogramowania systemowego, narzędziowego oraz uniwersalnego oprogramowania aplikacyjnego,
- gospodarowanie sprzętem komputerowym i powielającym ŁOG,
- współpraca z działami: Organizacji, Kadr i Strategii oraz Obsługi Administracyjnej i Zamówień Publicznych w opracowywaniu wymagań do specyfikacji zamówień publicznych w zakresie systemów informatycznych,
- uczestnictwo w przygotowywaniu wymagań do specyfikacji zamówień publicznych oraz umów w zakresie planowanych do realizacji projektów inwestycyjnych;
- dystrybucja, kontrola zużycia, planowanie potrzeb oraz zakupów materiałów eksploatacyjnych dotyczących systemów informatycznych,
- ewidencja, nadzór i utrzymanie sprzętu i oprogramowania informatycznego na stanowiskach pracy,
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i powielającego zakupionego dla potrzeb ŁOG,
- współpraca z działem Organizacji, Kadr i Strategii w prowadzeniu dokumentacji dotyczącej realizowanych umów i wdrażanych rozwiązań informatycznych,
- opracowywanie i realizacja projektu planu finansowego ŁOG w zakresie zadań realizowanych przez dział;
<
Zespół Administratorów aplikacji Gospodarowania Mieniem:
- administrowanie bazami danych Ewidencji Nieruchomościami (EN) i Zarządzania Mieniem (ZM) systemu Gospodarowania Mieniem (GM) z ukierunkowaniem na wykorzystanie przez Departament Gospodarowania Majątkiem UMŁ gromadzonych danych,
- zarządzanie aplikacjami, nadawanie uprawnień użytkownikom i przydzielanie uprawnień do wykorzystywania poszczególnych funkcji oprogramowania aplikacyjnego EN i ZM,
- uczestnictwo we wdrażaniu poprawek i nowych wersji oprogramowania aplikacyjnego EN i ZM,
- organizowanie szkoleń dla pracowników Departamentu Gospodarowania Majątkiem w zakresie obsługi nowych funkcji oprogramowania aplikacyjnego EN i ZM,
- współpraca z działem Ewidencji Gruntów i Budynków ŁOG w aktualizowaniu przetwarzanych przez ten dział danych w zakresie informacji pozyskiwanych z Departamentu Gospodarowania Majątkiem UMŁ;